1. Gezamelijke ronden van de PLDB competitie.
2. Open inschrijving Halve Finale NK voor senioren.
De reden is dat we de meningen willen polsen binnen Limburg. Uiteraard kijkt niet heel dammend Limburg naar dit Forum. Toch lijkt het ons goed om een discussie te starten via dit medium, omdat over het algemeen de mensen met een kritische kijk op bepaalde zaken wel het forum lezen en komen met opbouwende kritiek. Met het oog op de ledenvergadering van volgend jaar en de komende bondsraadvergaderingen is het goed om de mening te weten van de Limburgse dammer. En die mening wordt dan ook door het PLDB bestuur gerespecteerd.
De discussie op de site van de Vaste Zet enige maanden terug was een zeer interessante die opeens een stille dood stierf.
--------------------------------------------
Geplaatst door Brion, Op 13-09-2009,
Ik ben groot voorstander om alle wedstrijden gezamelijk spelen. Dit is ook goed mogelijk, immers Maastricht, Schaesberg, Geleen, Roermond en Kerkrade hebben een grote zaal (5 ronden gezamelijk dus). Blijft over Eureka en DIOS / De Ridder. Als we de resterende twee ronden zowel bij Eureka als Brunssum elk twee wedstrijden plannen (dus in feite twee keer een halve gezamelijke ronden) moet het ook praktisch mogelijk zijn.
Als we vervolgens ook nog maximaal 1 ronde per maand inplannen, is de belasting om te spelen in de prov. competitie tevens minimaal.
Geplaatst door Stephan, Op 14-09-2009,
Dit had ik ook voorgesteld op de PLDB vergadering, maar men wilde dit helaas niet.
Geplaatst door Rob, Op 14-09-2009,
Stephan,
wat nog niet is kan nog wel komen. Goede ideeen moeten rijpen in Limburg. En hoe langer het duurt des te beter het gaat smaken.
Dus wie weet .......
Geplaatst door Brion, Op 15-09-2009,
Stephan, wat waren de argumenten om het niet te doen?
Geplaatst door Rob, Op 15-09-2009,
Dat zal in het verslag moeten staan:
http://pldb.nl/cms/index.php? option=com_content&view=article&id=20&Itemid=19
Maar ik zie het 123 niet ergens staan. Zelf kan ik mij de tegenargumenten niet meer herinneren.
Misschien een agendapunt voor de volgende bestuursvergadering.
Geplaatst door Stephan, Op 15-09-2009,
Piet Kole zei dat iedereen dan nog maar 1 thuiswedstrijd had en sommige clubs geen zaal hadden die groot genoeg was.
Maar stel het maar niet meer voor in een vergadering anders wordt het weer als een persoonlijke aanval beschouwd en daar heb ik weinig zin in.
Geplaatst door Tijn, Op 15-09-2009,
Het is inderdaad zo dat er tijdens de jaarvergadering slechts enkele personen iets voelden voor dit voorstel. Tegenargumenten zijn al genoemd in de vorm van: Het nooit op tijd beginnen van wedstrijden, de drukte in de speelzaal qua geluid, niet iedereen kan qua faciliteiten een gezamenlijke ronde organiseren en het beperkt aantal thuiswedstrijden. Redenen te over.
Echter, dit is niet de juiste plek voor discussie. De PLDB-site heeft een Forum voor discussies en daar komt dit onderwerp uitstekend tot zijn recht!
Einde discussie. (Hier dan)
Geplaatst door Dieter, Op 16-09-2009,
Waarom de discussie hier stoppen. Prima dat de meningen hier geuit worden naar mijn mening. Als het resultaat is dat de provinciale meer en nieuw leven gaat krijgen is dat pure winst.
Het idee van Brion zie ik eigenlijk ook best helemaal zitten. Welke beheerder zit er te wachten op een achttal wedstrijd met als het tegenzit nog lege borden en/of jongen die (nagenoeg) niets gebruiken. De meeste beheerders blijven nog liever gesloten.
Zo'n 60 dammers in de zaal is wel even iets anders. Drukker ja dat wel maar ook heel gezellig en een echte damdag waar je plezier mee kunt hebben.
Geplaatst door Stephen Lenselink, Op 17-09-2009,
Tijn schreef: "1. Het nooit op tijd beginnen van wedstrijden, 2. de drukte in de speelzaal qua geluid, 3.niet iedereen kan qua faciliteiten een gezamenlijke ronde organiseren en 4. het beperkt aantal thuiswedstrijden"
1. Discipline en organisatietalent. Er zijn landelijk spelende verenigingen die regelmatig met 2 of 3 teams tegelijk spelen. Als zij op tijd kunnen beginnen, dan kan hier hier ook.
2. Heb ik nooit als storend ervaren. Moet je eens in Gorinchem spelen, dan weet je pas wat lawaai in de zaal is.
3. Is dat erg?
4. Scheelt zaalhuur en grote reisafstanden zijn het nu ook niet...
Geplaatst door Tijn, Op 17-09-2009,
Lenselink! TOF dat je reageert! Morgen mee naar Doetinchem, Graafschap uit!

1) Discipline is er in Limburg niet, en de laatste 100 jaar ook niet geweest. Het meerendeel is amateur op vrijwillige basis, het loopt binnen wanneer het wil en heeft vaak geluk dat er nog plek is. Neen, op een 25-tal landelijk spelende spelers na, kan niemand die discipline opbrengen om serieus op pad te gaan.
3&4) Juist de kleinere provinciale clubs hechten waarde aan thuiswedstrijden, omdat ze op onderlinga na, niks anders te organiseren hebben.
Ach, discussiestof genoeg!