Kurnik boeven!!
-
- Contacteer:
Kurnik boeven!!
Evenals vele Limburgse dammers speel ik wel eens een potje op Kurnik.org. Meestal tref je daar leuke tegenstanders, beleefde mensen en prettige tegenstanders. Maar de laatste tijd erger ik me scheel aan allerlei rare fratsenmakers die zich schuldig maken aan de volgende dingen :
- ze staan ingelogd voor een partij van 5 min en op het moment dat je ze aanklikt om tegen ze te dammen, verandert die tijd opeens in 1 minuut
- je wint snel een schijf of je hebt een winnende positie en dan vertrekken ze opeens, waardoor je gedwongen wordt de tijd uit te zitten als je tenminste de welverdiende punten wil incasseren
- ze zijn of veel te zwak of veel te sterk, waardoor het niet leuk dammen is, als je dan (uit interesse, want je wil graag weten wie jou zo ontzettend geveegd heeft) vraagt naar hun naam of hun rating willen ze dat niet zeggen
- en dan zijn er nog wat van die vlerken die allerlei onbeleefdheden en roddel en achterklap verspreiden via dit medium, terwijl ik gewoon een potje wil dammen
Mijn voorstel: kunnen de Limburgse deelnemers niet samenspannen en via dit forum een lijst opstellen met hun nicknames en eigen namen en tevens een lijst gaan aanleggen van nicknames van boeven?
Zo voorkom je ergernis en frustratie wanneer je in je vrije uurtjes eens gezellig een lekker potje wil dammen.
Snijbrands, alias Harry Velraeds met momenteel een rating van 1139
- ze staan ingelogd voor een partij van 5 min en op het moment dat je ze aanklikt om tegen ze te dammen, verandert die tijd opeens in 1 minuut
- je wint snel een schijf of je hebt een winnende positie en dan vertrekken ze opeens, waardoor je gedwongen wordt de tijd uit te zitten als je tenminste de welverdiende punten wil incasseren
- ze zijn of veel te zwak of veel te sterk, waardoor het niet leuk dammen is, als je dan (uit interesse, want je wil graag weten wie jou zo ontzettend geveegd heeft) vraagt naar hun naam of hun rating willen ze dat niet zeggen
- en dan zijn er nog wat van die vlerken die allerlei onbeleefdheden en roddel en achterklap verspreiden via dit medium, terwijl ik gewoon een potje wil dammen
Mijn voorstel: kunnen de Limburgse deelnemers niet samenspannen en via dit forum een lijst opstellen met hun nicknames en eigen namen en tevens een lijst gaan aanleggen van nicknames van boeven?
Zo voorkom je ergernis en frustratie wanneer je in je vrije uurtjes eens gezellig een lekker potje wil dammen.
Snijbrands, alias Harry Velraeds met momenteel een rating van 1139
Re: Kurnik boeven!!
1139.. op Kurnik?snijbrands schreef: Snijbrands, alias Harry Velraeds met momenteel een rating van 1139
Weaky..!
Re: Kurnik boeven!!
Dommie, dat is natuurlijk zijn KNDB rating, niet zo'n groot verschil met die van jou toch??Tijn schreef:1139.. op Kurnik?snijbrands schreef: Snijbrands, alias Harry Velraeds met momenteel een rating van 1139
Weaky..!
-
- Contacteer:
Tijntje toch
Tjongejonge Tijntje......, ik dacht dat jij beter op de hoogte was. Bij Kurnik heb ik een rating van 1447 (sinds gisteravond) en die revanche is je van harte gegund..., je kunt aansluiten in een lange rij mensen die uit zijn op revanche tegen mij. Maar ik had liever een serieus antwoord op mijn voorstel dan zo'n losse flodder over ratings en revanches!
- robaartsen
- Contacteer:
Eigen damserver
Een mogelijkheid is om zoiets als kurnik op een eigen server te plaatsen en dat het door een dambond of...hobby dammer's met ICT kennis zelf in beheer wordt genomen. Alleen geregistreerde leden (PLDB of KNDB) krijgen toegang tot de server, tegen een hele kleine betaling per maand ( 5 euro per jaar).
En dan de nicknames afschaffen.
Een utopie ???
En dan de nicknames afschaffen.
Een utopie ???
Ik denk dat je wel groot gelijk hebt Harry, zelf ben ik al geruime tijd (maar dan 1,5 jaar) niet meer op kurnik geweest met name ook omdat ik een paar onprettige ervaringen had opgedaan.
Damserver van KNDB is een drama omdat het verschrikkelijk onstabiel is en dus geen online dammen voor mij voorlopig. Als iedereen hier nu zijn bekenden zou neerzetten of we spreken bijvoorbeeld af dat serieuze PLDB leden allemaat met een naam als pldb1, pldb2 enz gaan spelen dan weten we ons op die manier verzekerd van tegenstanders waartegen we graag willen spelen. Is dat een idee?
Damserver van KNDB is een drama omdat het verschrikkelijk onstabiel is en dus geen online dammen voor mij voorlopig. Als iedereen hier nu zijn bekenden zou neerzetten of we spreken bijvoorbeeld af dat serieuze PLDB leden allemaat met een naam als pldb1, pldb2 enz gaan spelen dan weten we ons op die manier verzekerd van tegenstanders waartegen we graag willen spelen. Is dat een idee?
Kurnik Online Dammen !
Natuurlijk vind je allerlei types op Kurnik die plots verdwijnen bij een verloren stand de klok plots terugzetten als je een partij wil beginnen of je anoniem de huid volschelden. Ok, deze heerschappen zijn er nu eenmaal.
Ik speel nu reeds 5 jaar op Kurnik en was de eerste niet Pool op deze site en amuseer me nog steeds rot op deze site.
Die onsportievelingen vormen gelukkig een kleine minderheid en ik negeer hun.
Je kan bvb deelnemen aan officiele toernooien of zelf een online toernooi opzetten waarbij je zelf de tijd van een partij en het aantal rondes en deelnemers van het toernooi bepaald. Trouwens tussen Kerst en Nieuwjaar in organiseren wij nu voor de 4de maal een online toernooi.
Misschien geen slecht idee voor je naam en nick kenbaar te maken aan andere limburgse spelers die zich ook kenbaar hebben gemaakt via de pldb.
Damclubhooligan op Kurnik (Raymond)
Ik speel nu reeds 5 jaar op Kurnik en was de eerste niet Pool op deze site en amuseer me nog steeds rot op deze site.
Die onsportievelingen vormen gelukkig een kleine minderheid en ik negeer hun.
Je kan bvb deelnemen aan officiele toernooien of zelf een online toernooi opzetten waarbij je zelf de tijd van een partij en het aantal rondes en deelnemers van het toernooi bepaald. Trouwens tussen Kerst en Nieuwjaar in organiseren wij nu voor de 4de maal een online toernooi.
Misschien geen slecht idee voor je naam en nick kenbaar te maken aan andere limburgse spelers die zich ook kenbaar hebben gemaakt via de pldb.
Damclubhooligan op Kurnik (Raymond)
dv eureka heerlen en kurnikspeler.