Kampioenschap voor super-senioren?

Suggesties, ideeën, visies, e.d.
Plaats reactie
Jac
Contacteer:

Kampioenschap voor super-senioren?

Bericht door Jac » 6 augustus 2011; 22:39

Het idee is niet nieuw. Waarom zouden we in Limburg geen - officieus - kampioenschap organiseren voor super-senioren?
Super-senioren, ook wel 50+-ers genoemd of een variant daarop.
Belangrijk is natuurlijk de vraag: is daar belangstelling voor?

Enkele ideeen:
nodig alle dammers die 50 jaar of ouder zijn uit om deel te nemen
het gaat in principe om niets
speel om het kampioenschap op clubavonden, bij voorkeur op vrijdagen
speel volgens het Zwitsers systeem
gebruikelijk speeltempo, partij maximaal 4 1/2 uur speeltijd
kies voor één ronde in een maand bv. de eerste vrijdag van vijf opeenvolgende maanden
speel in verschillende clublokalen
speel in diverse catagorieën (naar analogie van het veteranenkampioenschap van Nederland), bv 50+, 60+, 70+
zorg voor een leuk en gevarieerd prijzenpakket :D
laat een vereniging (of de PLDB) het geheel organiseren

Wie willen er reageren?

dré verheggen

Re: Kampioenschap voor super-senioren?

Bericht door dré verheggen » 12 augustus 2011; 11:02

Goed plan. Ik schrijf me bij deze al in mits de wedstrijden niet op de vrijdagen voor nationale of limburgse clubcompetitie is.

robaartsen
Contacteer:

Bericht door robaartsen » 12 augustus 2011; 19:01

Als dit kampioenschap van start gaat na 20 december van dit jaar, dan doe ik ook mee! Wil dan ook es de jongste jeugdige deelnemer zijn .........

Jac
Contacteer:

Bericht door Jac » 12 augustus 2011; 20:59

Een reactie op het aanbod van Dré Verheggen: tel snel even mee: het damseizoen (september / mei) telt een 35-tal zaterdagen, kan iets afwijken, maar het zal niet veel zijn. Het seizoen telt elf speeldagen voor de landelijke competitie, zeven voor de provinciale competitie, zeven voor de persoonlijke kampioenschappen regulier dammen, een zaterdag voor het LK sneldammen, nog een bekerronde ertussendoor, een jubileumtoernooi, traditionele feesten, nog wat flauwekuldagen begin februari..... er blijven heel weinig vrijdagen over willen ze niet gevolgd worden door een van de genoemde speeldagen. Sorry Dré, er zullen weinig vrijdagen zijn die in jouw beeld passen. Hebben we eindelijk eens een sfeermaker in onze gelederen, past het niet in zijn programma. :D

dré verheggen

Bericht door dré verheggen » 12 augustus 2011; 21:17

Ik bedoel alleen de nationale en limburgseclubteams competitie, en dat zijn er maar 18 in totaal. Zelfs na 20 december (Rob is dan speelgerechtigd) kunnen we nog starten.

Jac
Contacteer:

Bericht door Jac » 12 augustus 2011; 22:31

Een los van de woordspelingen, de eerste drie regels in deze topic luiden:

Het idee is niet nieuw. Waarom zouden we in Limburg geen - officieus - kampioenschap organiseren voor super-senioren?
Super-senioren, ook wel 50+-ers genoemd of een variant daarop.
Belangrijk is natuurlijk de vraag: is daar belangstelling voor?

Om die laatste regel gaat het? Zijn er dammers in Limburg die het idee omarmen?

robaartsen
Contacteer:

Bericht door robaartsen » 13 augustus 2011; 07:24

Jac, ik denk het wel. Er zijn al diverse Limburgse senioren die in den lande naar zo'n soort toernooi toegaan. Hoewel ik weinig zin heb om 1 week vakantie op te offeren voor zo'n toernooi. Misschien als ik met pensioen ga, maar dat gaat steeds langer duren denk ik. Ik verwacht dat er senioren in Limburg zijn die dit ook niet willen en er wel op in gaan springen als het dichter bij huis is.

Misschien is dit niet het goede medium om de vraag te stellen of er veel animo is voor een kampioenschap voor super-senioren. Veel reacties hierop hoeven we niet te verwachten. Binnenkort komen er genoeg Limburgse toernooien aan, om de deelnemers daarvan te polsen.

Plaats reactie