03-03-2012: PLDB-bekercompetitie

Toernooien in Limburg, rest van Nederland en Internationaal
Plaats reactie
Jac
Berichten: 475
Lid geworden op: 22 januari 2006; 00:46
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

03-03-2012: PLDB-bekercompetitie

Bericht door Jac » 22 februari 2012; 00:06

Aan de Tongerseweg in Maastricht wordt op 3 maart de eerste ronde van het toernooi om de PLDB-beker, de PLDB-cup, gespeeld. Naar verluidt staan er 11 viertallen op de deelnemerslijst.

De wedstrijden worden in onze provincie dit jaar voor de eerste keer gespeeld volgens het Spel- en Wedstrijdreglement van de KNDB (art. 38).

In principe spelen de deelnemende teams in groepen van 4 een enkele competitie. De nummers een en twee plaatsen zich voor de volgende ronde. Idealiter spelen er dus 16 viertallen mee, een aantal dat zelfs bij het huidige ledental nog gerealiseerd zou moeten kunnen worden. Helaas is de Limburgse praktijk anders. De wedstrijdleiders van de PLDB zullen een toernooivorm proberen te vinden die recht doet aan die zoals die in het SWR is vastgelegd.

Er wordt hoe dan ook vastgehouden aan het uitgangspunt dat alle deelnemers op de eerste wedstrijdddag drie partijen zullen spelen. Bij voorkeur wordt de volgende ronde, in Limburg dus de finaleronde, gespeeld in de vorm van een toernooi met acht deelnemende teams. De finaleronde met acht teams (art. 38.7) vindt plaats in de vorm van een knock out-systeem, waarbij in drie ronden de bekerwinnaar bekend wordt. De verliezers van iedere ronde spelen om de overige plaatsen.

De nummers 1 en 2 plaatsen zich voor de KNDB-bekerstrijd.

Hoe de exacte invulling van de Limburgse cyclus wordt hopen we volgende week te vernemen.

Jac
Berichten: 475
Lid geworden op: 22 januari 2006; 00:46
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Re: 03-03-2012: PLDB-bekercompetitie

Bericht door Jac » 26 februari 2012; 21:10

Een reactie geven op eigen werk. Niet bepaald gebruikelijk, maar om de ontstane verwarring niet nog groter te maken, nu wel even op zijn plaats.

Vooropgesteld: de inhoud van de leading topic is niets meer en niets minder dan een (populaire) weergave van hetgeen in het SWR van de KNDB rondom de bekercompetitie is vastgelegd. Let wel: de KNDB spreekt tegenwoordig over bekercompetitie, niet meer over bekertoernooi.

Indien de PLDB ervoor kiest om af te wijken van de regelgeving die de KNDB voorschrijft, is dat iets dat buiten mijn aandachtsgebied valt (een secretaris moet ingekomen post afhandelen, maar geen wedstrijden gaan regelen). We hebben binnen de PLDB een Commissie Wedstrijdzaken die o.a. de bekercompetitie organiseert. Door deze commissie worden de spelregels bepaald.

Uit interne berichtgeving is gebleken dat de hierboven aangehaalde reglementering niet 1-op-1 zal worden gevolgd. Over de te volgen methodiek zijn de meningen (nog) verdeeld. Vast staat wel dat a.s. zaterdag in Maastricht met 11 viertallen aan de bekerstrijd wordt begonnen. Wordt vervolgd.

Dieter
Berichten: 69
Lid geworden op: 1 mei 2006; 10:36
Locatie: Sittard
Contacteer:

Re: 03-03-2012: PLDB-bekercompetitie

Bericht door Dieter » 28 februari 2012; 13:21

Het zal aan mij liggen maar ik vind het er niet duidelijker op worden.
Zoals ik in mijn mail naar de wedstrijdcommissie reeds aangaf blijft het voornemen van een rapid toernooi gestand. met hoeveel ronden de voorronde dag wordt gespeeld is niet zo spannend maar met twee groepen van 5 of 6 ploegen vijf ronden en de nummers 1 en 2 door naar de finale dag van 4 ploegen met dus nog 3 ronden lijkt me heel normaal.
Wel erg vervelend dat nu met nog 4 dagen te gaan er onduidelijkheid is. Eigenlijk onacceptabel. Kan ik mijn spelers vanavond duidelijkheid geven? zeker ook van belang i.v.m. de al dan niet deelname van deze of gene.

Jac
Berichten: 475
Lid geworden op: 22 januari 2006; 00:46
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Re: 03-03-2012: PLDB-bekercompetitie

Bericht door Jac » 2 maart 2012; 14:32

(02-03-2012, 13:30 uur) Laatste stand van zaken: Op dit moment zijn er maar negen teams of viertallen die meedoen. Er wordt gespeeld in twee groepen.

De vereningingssecretarissen zijn via een e-mail op de hoogte gebracht.

Jac
Berichten: 475
Lid geworden op: 22 januari 2006; 00:46
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Re: 03-03-2012: PLDB-bekercompetitie

Bericht door Jac » 15 maart 2012; 22:15

PLDB-Cup 3 maart 2012 te Maastricht

Groep A

Ronde 1

De Vaste Zet 1 - De Ridder
B.Koullen - R.Cardozo 1-1
M. van Gortel - T.Pierik 2-0
C.Crucius - L.Nagels 2-0
B.Verton - A.Cardozo 2-0
Einduitslag 7-1

Eureka - Maastricht
J.Slump - B.ten Haaf 1-1
J.Evens - G.Schoenmakers 0-2
H.Pijnenburg - L.Chappin 0-2
L.Holtman - E.Janssen 0-2
Einduitslag 1-7

Ronde 2

De Ridder - Maastricht
R.Rardozo - E.Janssen 1-1
T.Pierik - G.Schoenmakers 1-1
L.Nagels - B.ten Haaf 0-2
A.Cardozo - L.Chappin 0-2
Einduitslag 2-6

Eureka - De Vaste Zet1
J.Evens - C.Crucius 0-2
J.Slump - B.Verton 2-0
H.Pijnenburg - M.van Gortel 0-2
L.Holtman - B.Koullen 0-2
Einduitslag 2-6

Ronde 3

De Ridder - Eureka
R.Cardozo - J.Evens 2-0
T.Pierik - J.Slump 0-2
L.Nagels - H.Pijnenburg 2-0
A.Cardozo - L.Holtman 0-2
Einduitslag 4-4

Maastricht - De Vaste Zet1
G.Schoenmakers - M.van Gortel 2-0
B.ten Haaf - B.Koullen 0-2
E.Janssen - C.Crucius 1-1
L.Chappin - B.Verton 0-2
Einduitslag 3-5

Eindstand Groep A

1 De Vaste Zet 6 punten 18 bordpunten
2 Maastricht 4 punten 16 bordpunten
3 Eureka 1 punt 7 bordpunten
3 De Ridder 1 punt 7 bordpunten

Groep B

Ronde 1

De Vaste Zet 2 - DIOS
L.Peters - D.Huitink 1-1
D. van Gortel - P.Kole 0-2
J.Schoenmakers - R.Gadjradj 1-1
F.Goossens - J.Heynen 0-2
Einduitslag 2-6

Roermond vrij

Ronde 2

Roermond - De Vaste Zet 2
J.Verstappen - F.Goossens 2-0
J.Huskens - J.Schoenmakers 1-1
W.Okrogelnik - L.Peters 2-0
P.Hernaamt - D.van Gortel 1-1
Einduitslag 6-2

DIOS vrij

Ronde 3

DIOS - Roermond
D.Huitink - J.Verstappen 0-2
P.Kole - J.Huskens 1-1
R.Gadjradj - W.Okrogelnik 0-2
J.Heynen - P.Hernaamt 2-0
Einduitslag 3-5

De Vaste Zet vrij

Eindstand groep B

1 Roermond 4 punten 11 bordpunten
2 DIOS 2 punten 9 bordpunten
3 De Vaste Zet 0 punten 4 bordpunten

Volgens de PLDB-damkalender wordt de finale gespeeld op zaterdag 7 april. Er gaan stemmen op om de finale af te werken op zaterdag 21 april.
Wordt vervolgd.

Plaats reactie