02-04-2011: LK Sneldammen

Toernooien in Limburg, rest van Nederland en Internationaal
Plaats reactie
Jac
Contacteer:

02-04-2011: LK Sneldammen

Bericht door Jac » 18 januari 2011; 17:56

Voor alle bijzonderheden omtrent het komende LK sneldammen, zie http://damclubroermond.nl/nieuws/1487/t ... -2011.html

Jac
Contacteer:

Re: 02-04-2011: LK Sneldammen

Bericht door Jac » 17 maart 2011; 11:51

Tom Swelsen vroeg ons om de volgende reactie aan dit bericht toe te voegen.

Ongelukkige planning datum LK sneldammen

Tom meldt hetvolgende:

Voor 2 april staat het LK sneldammen op de Limburgse damkalender.

Ik vind het erg jammer dat het LK sneldammen dit jaar samenvalt met de Halve Finale aspiranten.
Natuurlijk willen we zoveel mogelijk mensen achterd e borden krijgen en natuurlijk willen Ivar en ik (allebei deelnemers aan de HF aspiranten) ook graag meedoen aan het LK sneldammen… maar dat wordt ons gewoon onmogelijk gemaakt.
Ook mijn vader doet nu waarschijnlijk niet mee omdat hij met me meegaat naar aspirantentoernooi.
Zo loop je al drie mensen mis en krijgen mensen die graag willen meedoen niet de kans ( en drie mensen in Limburg is veel… zeker vaste spelers! )

Ik weet niet of aan het samenvallen van damactiviteiten bij het vaststellen van de Limburgse damkalender gedacht is, maar ik hoop dat er een volgende keer wél rekening mee wordt gehouden, zowel voor het Limburgse dammen in het algemeen als om onze persoonlijke reden.

Dieter
Contacteer:

Bericht door Dieter » 20 maart 2011; 19:41

Inderdaad een heel slechte zaak dat dergelijke wedstrijden samenvallen. Kwalificatie voor nationale wedstrijden gaat zo de mist in voor de jeugdklassen en dat is niet acceptabel.
Nu moet er dus nog een apart sneldamtoernooi voor de jeugdklassen komen en dat slaat de plank natuurlijk helemaal mis.

Jammer dat mede hierdoor (vaste) spelers ontbreken.

Jac
Contacteer:

Bericht door Jac » 21 maart 2011; 00:25

De laatst toegevoegde opmerking is niet terecht. Er zou sowieso een apart provinciaal sneldamkampioenschap voor de jeugdcategorieën worden gehouden, los van de hier aangekaarte perikelen.

Het probleem dat Tom aansnijdt, en dat door meerdere dammers wordt onderschreven, is dat door de samenval van een provinciaal toernooi met een landelijk (jeugd)evenement enkele Limburgse jeugddammers de kans ontnomen wordt om (ook) deel te nemen aan het (grote) sneldamkampioenschap van Limburg.

Dat e.e.a. de mensen die de damkalender hebben samengesteld, is ontgaan, geeft in mijn optiek niemand van de overige PLDB-leden het recht om met een verwijtende vinger richting kalendermakers te wijzen. De concept-damkalender waarop het LK sneldammen is aangekondigd voor 2 april 2011 is in augustus 2010 (!!) aan alle dammers bekendgemaakt. Dat nu pas blijkt dat deze datum voor sommige dammers ongelukkig uitkomt, mag geen verwijt richting de mensen van de wedstrijdcommissie zijn.

Hetgeen ik hiermee even wil rechtzetten.

In aansluiting hierop: aanmelden voor het LK sneldammen van 2 april kan nog steeds!

Bert

Bericht door Bert » 22 maart 2011; 10:33

Hoi Jac,

Ik vind dit eerlijk gezegd een vrij zwakke reactie. Enige tijd geleden verweet je de mensen hier forumfobie, nu komt er dan eindelijk weer eens een zinvolle discussie op gang, en dan hebben de mensen plotseling het recht niet om kritische opmerkingen te maken.

Zelf heb ik die damkalender ook gekregen in augustus, er stond bij dat alles nog kon wijzigen o.i.d., dus ik heb dat document toen maar terzijde gelegd en ook geen data in mijn agenda gezet. Dat heeft überhaupt geen zin meer, want de laatste jaren was mijn ervaring dat alles toch vaak op het laatste moment nog veranderde.

Gewoon alles tevoren goed in samenhang bekijken en de concept-kalender aan de jaarvergadering ter goedkeurig voorleggen, zoals dat vroeger altijd gebruikelijk was, dan weet iedereen weer waar hij/zij aan toe is!

Met vriendelijke groeten, Bert.
Luctor et Emergo

dré verheggen

Bericht door dré verheggen » 22 maart 2011; 14:18

Gezien het gering aantal deelnemers voor de zaterdag dat de sneldamwedstrijden zijn en het feit dat sommigen verhinderd zijn door trainingen en het feit dat de sneldamavondtoernooien wel populair zijn stel ik voor het toernooi 1 dag te vervroegen en dan gewoon in de avonduren in de Jo Gerrishal te laten spelen. Daar passen met schuiven en meten misschien wel 30 mensen in en anders vol=vol. Van Maastricht komen dan zeker beduidend meer deelnemers want volgend dezelfde kalender is ook nog eens de bekerfinale Raes- de Ridder die zaterdag.

Jac
Contacteer:

Bericht door Jac » 3 april 2011; 11:28

Voor een verslag van dit kampioenschap zie http://pldb.nl/cms/index.php?option=com ... d=4:nieuws

Dieter
Contacteer:

Bericht door Dieter » 3 april 2011; 19:24

Gezellige sfeer opnieuw in Neel en damtechnisch best veel plezier gehad. Leuke dingen gezien en soms zelfs zelf gedaan. Die ene zomerdag opofferen was het beslist waard.
Een kleine klacht; bij 26 spelers waren negen ronden zwitsers er minstens 1 teveel. In de slotronde dan ook erg wilde paringen. Ik heb helaas niet de stand na de voorlaatste ronde ter beschikking maar ik ben er zeker van dat er paringen waren van spelers met 2 en meer puntenaantallen en meer dan 7 of 8 plaatsen op de ranglijst. Hierdoor schuift de ranglijst weer helemaal in elkaar in zo'n extra ronde. Het alternatief van Jac een rondetoernooi kan natuurlijk ook maar is moeilijk te regelen omdat je nooit weet hoeveel spelers er mee gaan doen.
Top 10 overigens negen keer De vaste Zet en Theo Schippers mocht er tussen in staan. Perfect gedaan door de Geleen spelers.
Organisatie bedankt voor de leuke damdag

Plaats reactie