Inschrijvingen PLDB-cup

Suggesties, ideeën, visies, e.d.
Jac
Berichten: 475
Lid geworden op: 22 januari 2006; 00:46
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Spelen volgens het SWR of niet?

Bericht door Jac » 2 november 2007; 19:34

Het moge duidelijk zijn: de PLDB speelt haar wedstrijden conform het Spel- en Wedstrijdreglement van de KNDB.

Daar waar dit reglement zich niet expliciet uitspreekt over de te volgen handelingen, heeft het provinciale bestuur tot op zekere hoogte bepaalde vrijheden.

Zo vermeldt het SWR in art 54b.8.2 dat in het toernooi om de KNDB-beker het Bestuur (van de KNDB) kan besluiten viertallen uit dezelfde provincie in de eerste ronde niet tegen elkaar te laten spelen.

Deze laatste optie is er natuurlijk op gericht om te voorkomen dat teams uit dezelfde provinciale bond elkaar in de eerste ronde al kunnen uitschakelen.

Iets soortgelijks, op een ander niveau weliswaar, wil ik bereiken in onze bond door de twee sterkste teams van vorig seizoen in de eerste ronde niet tegen elkaar te laten uitkomen.
Een vrije loting kan uiteraard hetzelfde resultaat teweeg brengen.

Als dit punt uit mijn overwegingen wordt weggelaten, lijken mij alle overige punten geheel in lijn met die van het SWR van de KNDB.

De coordinator teamwedstrijden PLDB heeft het laatste woord.

Brion
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 januari 2006; 12:55
Contacteer:

Bericht door Brion » 3 november 2007; 01:12

Jac wrote: Als dit punt uit mijn overwegingen wordt weggelaten, lijken mij alle overige punten geheel in lijn met die van het SWR van de KNDB

Lijken mij? Dat bedoel ik nou! Niet juist....

dré verheggen
Berichten: 86
Lid geworden op: 11 april 2006; 18:11

PLDB-cup

Bericht door dré verheggen » 6 november 2007; 12:06

Zaterdag 1 December wordt in het clublokaal van Roderland de eerste ronde van de pldb-cup gespeeld. Uit de 13 aangemelde teams is gisteren in Maastricht een team voor de eerste ronde vrijgeloot. De loting werd verricht door Manon Bassant die Raes 2 een vrijstelling voor de eerste ronde "gaf". De overige 12 teams moeten op de eerste wedstrijddag om uiterlijk 11.45 uur hun opstelling inleveren bij Dré Verheggen waarna hun loting bepaald wordt. De 6 winnaars van de 6 wedstrijen (eventueel na sneldambarrages)+Raes 2 gaan samen met 1 lucky looser naar de kwartfinales waarvan de organisatie in handen van Eureka is en die gespeeld wordt op zaterdag 22 December. De lucky looser wordt geloot met dien verstande dat het aantal gescoorde bordpunten het aantal lootjes bepaalt. Na een 8-0 nederlaag is men zeker uitgeschakeld en bewust naar een 4-4 toespelen garandeert niet helemaal het bereiken van de volgende ronde. Onmiddellijk na deze ronde moet worden geloot voor de tweede ronde. De komende weken moet nog worden nagedacht of we een doublure voor de lucky looser uit de eerste ronde moeten voorkomen. De Forumbezoeker kan zijn/haar mening geven.

Dieter
Berichten: 69
Lid geworden op: 1 mei 2006; 10:36
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door Dieter » 6 november 2007; 20:03

eerst een opstelling inleveren en daarna de tegenstander loten is wel een heel vreemde volgorde. Met de wetenschap welke ploeg bestreden moet worden kan het zeer nuttig zijn om een opstelling daarop aan te passen en analoog aan de KNDB wedstrijden lijkt het me ook niet meer dan normaal dat vooraf bekend is tegen wie gespeeld moet worden. Ik stel dus voor de loting minimaal 1 week vooraf te publiceren.
een mooi moment van loting zou kunnen zijn bij de eerste ronde van het persoonlijk LK.

Jac
Berichten: 475
Lid geworden op: 22 januari 2006; 00:46
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Loting PLDB-cup

Bericht door Jac » 6 november 2007; 20:30

Alles is even klaar, helder en duidelijk.

De loting is gisterenavond (lees: 5 november) verricht in het bijzijn van diverse getuigen. Zo had ik het althans begrepen. Besef nu dat alleen het vrijlot is bepaald. Zo snel mogelijk de paring voor de eerste ronde laten plaatsvinden en meteen publiceren die hap.

Wat de lucky looser betreft: één team is nu al vrijgeloot, kan dus nooit dingen naar de looser-plek bij de komende loting, want het team speelt die eerste ronde niet eens. Lijkt me alleen al door het woordgebruik superduidelijk.

dré verheggen
Berichten: 86
Lid geworden op: 11 april 2006; 18:11

Bericht door dré verheggen » 6 november 2007; 20:45

Dieter schreef:eerst een opstelling inleveren en daarna de tegenstander loten is wel een heel vreemde volgorde. Met de wetenschap welke ploeg bestreden moet worden kan het zeer nuttig zijn om een opstelling daarop aan te passen en analoog aan de KNDB wedstrijden lijkt het me ook niet meer dan normaal dat vooraf bekend is tegen wie gespeeld moet worden.
Dieter heeft gelijk als elke club een team heeft maar als clubs meerdere teams hebben kunnen ze nog van tegenstander ruilen door de 4-tallen te ruilen.

Brion
Berichten: 55
Lid geworden op: 22 januari 2006; 12:55
Contacteer:

Bericht door Brion » 7 november 2007; 10:05

Ruilen van teams zou inderdaad in de eerste ronde een voordeel kunnen zijn voor clubs met meerdere teams.

Maar wat BELANGRIJKER is, is dat we volgens het SWR spelen, waardoor dit maar EEN keer mogelijk is, en NIET zoals Jac een aantal post geleden schreef!

Dieter
Berichten: 69
Lid geworden op: 1 mei 2006; 10:36
Locatie: Sittard
Contacteer:

Bericht door Dieter » 7 november 2007; 10:48

Brion schreef:Ruilen van teams zou inderdaad in de eerste ronde een voordeel kunnen zijn voor clubs met meerdere teams.

Maar wat BELANGRIJKER is, is dat we volgens het SWR spelen, waardoor dit maar EEN keer mogelijk is, en NIET zoals Jac een aantal post geleden schreef!
Helemaal mee eens, de loting dient dan ook vooraf plaats te vinden en welke strategie verenigingingen toepassen met de invulling van hun team en de bordvolgorde is aan hun.

dré verheggen
Berichten: 86
Lid geworden op: 11 april 2006; 18:11

Loting PLDB cup

Bericht door dré verheggen » 17 november 2007; 19:24

Zaterdag 17 November is door Manon Bassant en Jeroen Huskens de loting voor de eerste ronde van de PLDB cup verricht.
De paringen zijn:
DC Roermond1- Raes DC Maastricht 3
Roderland-CEMA de Vaste Zet 1
CEMA de Vaste Zet 2- DIOS
DC Roermond 2-Eureka 1
De Ridder- Eureka 2
DC Schaesberg- Raes DC Maastricht 1

dré verheggen
Berichten: 86
Lid geworden op: 11 april 2006; 18:11

NIeuwe paringen.

Bericht door dré verheggen » 27 november 2007; 19:33

DIOS heeft laten weten geen team van 4 spelers op de been te kunnen krijgen voor de wedstrijd van zaterdag a.s tegen de Vaste Zet 2.
Derhalve wordt de paring voor komende zaterdag:

DC Roermond1- Raes DC Maastricht 3
Roderland-CEMA de Vaste Zet 1
CEMA de Vaste Zet 2- Raes DC Maastricht 2
DC Roermond 2-Eureka 1
De Ridder- Eureka 2
DC Schaesberg- Raes DC Maastricht 1

en zullen 6 verliezers loten voor 2 plaatsen in de kwartfinales die op 22 December georganiseerd zullen worden door Eureka in hun clublokaal.

Plaats reactie