PLDB-Clubcompetitie

Suggesties, ideeën, visies, e.d.
Tijn
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 januari 2006; 02:56
Locatie: Sittard

PLDB-Clubcompetitie

Bericht door Tijn » 23 september 2006; 19:41

Op de site van de PLDB en DC Roermond valt te lezen dat men de provinciale seizoensopening, het gezamelijk afwerken van de eerste competitieronde, als bijzonder leuk en prettig heeft ervaren. Geef hier uw mening over de 'vernieuwde' seizoensstart! Wat vond u van de organisatie, speellocatie, sfeer etc.
Voor herhaling vatbaar?
Wellicht op korte termijn?

Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 108
Lid geworden op: 22 januari 2006; 10:20
Locatie: Scheulder

Re: PLDB-Clubcompetitie

Bericht door Bert » 2 oktober 2006; 17:07

Tijn schreef:Op de site van de PLDB en DC Roermond valt te lezen dat men de provinciale seizoensopening, het gezamelijk afwerken van de eerste competitieronde, als bijzonder leuk en prettig heeft ervaren. Geef hier uw mening over de 'vernieuwde' seizoensstart! Wat vond u van de organisatie, speellocatie, sfeer etc.
Voor herhaling vatbaar?
Wellicht op korte termijn?
Tja Tijn, Limburgse dammers geven niet graag hun visie.........

Tijn
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 januari 2006; 02:56
Locatie: Sittard

Bericht door Tijn » 3 oktober 2006; 12:45

Ja dat is jammer. Zo kan er niet verder 'gewerkt' worden aan het fenomeen alles-tezamen-op-één-dag!
Er staat wel een mooie poll op de site van "De Vaste Zet". Daaruit blijkt toch dat er een aantal mensen níet zo positief zijn over het idee.
Maargoed, als hier niemand reageert kan de PLDB er ook niks mee :lol:

Jac
Berichten: 475
Lid geworden op: 22 januari 2006; 00:46
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Jac

Bericht door Jac » 5 oktober 2006; 19:52

Als verder niemand serieus op deze topic reageert, dan maar een eerste reactie uit een niet bepaald objectieve hoek.
Lees dit relaas dan ook met een bril die de subjectiviteit kan weerstaan.

Natuurlijk zullen er aan de uitvoering van de toegepaste formule mankementen kleven. Lijkt me een vrij normaal verschijnsel, we streefden geen 100%-waardering na.

Tijdens de dag zelf mocht ik uit de mond van verschillende deelnemers vernemen dat ze de gekozen opzet een prima idee vonden. Is uiteraard heel leuk om te horen, maar de mening van de mensen die hun bedenkingen hebben over de opzet (mensen dus die sommige details anders zouden willen, of die mogelijkerwijs zelfs helemaal van deze opzet af willen), die meningen wil Martijn graag boven water krijgen.

Kennelijk liggen er hier en daar akkefietjes op de loer die niet bij iedereen goed gevallen zijn. Mensen laat jullie mening horen, want zolang niemand zijn mond opendoet en de organisatoren in de waan laat dat het allemaal schitterend verlopen is, is de kans levensgroot aanwezig dat volgend seizoen diezelfde formule opnieuw wordt gehanteerd. De dingen die voor verbetering vatbaar zijn het waard om genoemd te worden. Misschien kan de PLDB er iets mee, en dan zal de bond de opmerkingen ter harte nemen. Blijkt aanpassing niet mogelijk, dan zullen we berusten in de onmogelijkheid het op dat punt beter te doen, maar uw mening is in ieder geval gehoord en bekeken.

Voor mij persoonlijk geldt dat het karakter van een massadamkamp iets geweldigs in zich heeft. Over de invulling, en zeker over details daarvan, kunnen we nog van mening verschillen, maar we kunnen er wel samen iets aan doen om de plooien glad te strijken en er een damdag van te maken die bij elke deelnemer de herinnering aan een onvergetelijke damdag achterlaat.

Laat uw stem klinken.

Gebruikersavatar
Bert
Berichten: 108
Lid geworden op: 22 januari 2006; 10:20
Locatie: Scheulder

Bericht door Bert » 5 november 2006; 11:05

Als we in de toekomst weer zo'n gemeenschappelijke eerste ronde houden, moeten we misschien iets beter rekening houden met het aantal uit- en thuiswedstrijden. Gisteren hoorde ik bijvoorbeeld Schaesberg klagen: ze hebben 3 thuis- en 4 uitwedstrijden, maar hun eerste thuiswedstrijd was nu in Berg en Terblijt, m.a.w. eigenlijk 2 thuis- en 5 uitwedstrijden, waaronder ook nog eens de verre uitwedstrijd tegen Roermond.

Jac
Berichten: 475
Lid geworden op: 22 januari 2006; 00:46
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Schaesberg moet niet zeuren

Bericht door Jac » 18 november 2006; 21:58

Erg vervelend voor Schaesberg natuurlijk, twee thuiswedstrijden en vijf uitwedstrijden in één seizoen. Tjonge nog aan toe.

Neem eens een voorbeeld aan de dammers uit Roermond. Spelen nota bene hun eerste thuiswedstrijd (!) tegen De Ridder ruim 60 km. van huis. Heel vroeg opstaan, in plaats van geen nu extra reistijd nodig, veel fossiele grondstoffen verbruikt, maar gelukkig geen kosten wegens zaalhuur en een leuke damdag in Berg en Terblijt op de koop toe.

Gelukkig kwamen de mannen van Raes op de derde speeldag bij ons op bezoek, we verheugen we ons nu al op de andere thuiswedstrijd, de eerstvolgende confrontatie op 2 december tegen Schaesberg.

En die vier andere wedstrijden dan? U raadt het al: ook voor ons bestaat het seizoen 2006-2007 uit twee thuiswedstrijden tegenover vijf uitduels.

dré verheggen
Berichten: 86
Lid geworden op: 11 april 2006; 18:11

Bericht door dré verheggen » 19 november 2006; 13:44

Tja, hoe je het ook wendt of keert. Elke club heeft 7 wedstrijden waarvan 3 of 4 thuis. Welke ronde je ook voor de gezamenlijke ronde kiest je zult wellicht een zaterdag nemen waarbij je een "thuisspelende" club met 3 thuiswedstrijden hebt. Er is bewust gekozen voor de ronde waarin CEMA en Roderland elkaar zouden treffen. De deelname van Roderland was onzeker en CEMA had zich te laat ingeschreven en ik rekende erop dat Roderland CEMA wel zou inlichten indien ze niet zouden deelnemen. Gelukkig heeft Roderland zijn deelname toch weer weten te verlengen. Verder is het de afgelopen competities altijd zo geweest dat de clubs elkaar beurteling uit en thuis troffen. Dus een club die nu "slechts"3 thuiswedstrijden heeft had het vorig jaar slechts 3 uitwedstrijden.Over een periode van 2 jaar had elke club 7 uit- en 7 thuiswedstrijden en elke tegenstander zowel uit als thuis!

Tijn
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 januari 2006; 02:56
Locatie: Sittard

Bericht door Tijn » 5 september 2007; 23:08

Sjonge, zaterdag begint al in alle stilte de clubcompetitie van Limburg. Zomaar uit het niets!

Nouja, ik stond gisteravond dus wel een beetje te kijken!
Per toeval kwam ik er achter dat Schaesberg, onze gastheren zaterdag, in een ander lokaal speelt. Niet meer Berg en Dal, maar een heel ander café.
Nergens een vermelding, verkeerde lokaal in het Programmaboek, lijkt me niet bijster slim allemaal....

Ik vrees zelfs dat wanneer ik geen contact had opgenomen met Schaesberg (om te vragen of het wel nodig was om met 8 man af te reizen) ik er niet voor zaterdaavond achter zou zijn gekomen dat Schaesberg in een ander lokaal speelt.

Waar zit de voudt?

Tijn
Berichten: 135
Lid geworden op: 22 januari 2006; 02:56
Locatie: Sittard

Bericht door Tijn » 5 september 2007; 23:10

Dan nog iets..
Hoe is het programma tot stand gekomen?

Ik las op de DC Roermond-site dat hun tijdens de gezamelijke ronde net als vorig jaar, De Ridder als tegenstander hebben.

Geleen heeft dan wéér Roderland als tegenstander, net als vorig jaar.

Toevallig? :D



Update:
Ik zie nu, na het archief gezocht te hebben, dat de paring in de gezamelijke ronde EXACT gelijk is aan de paring van de gezamenlijke ronde vorig jaar! Hooguuit met verwisselijk van uit en thuis-spelende ploeg, maar dat doet er natuurlijk niet toe als je allemaal samen in 1 zaal zit..


Het kan toeval zijn, maar er begint bij mij nu toch iets te knagen..

Update 2:
Ik keek nog eens wat beter rond, en na 3 rondes te vergelijken geloofde ik het wel.. De rondeindelingen zijn exact gelijk gebleven! (met uit-thuis-verwisseling af en toe) alleen zijn de rondes in een andere volgorde geplaatst... We beginnen dus met ronde 3, en dan (geloof ik) ronde 6...en dan ronde 1..


Damn..

Jac
Berichten: 475
Lid geworden op: 22 januari 2006; 00:46
Locatie: Maasbracht
Contacteer:

Toeval of ???

Bericht door Jac » 5 september 2007; 23:48

Martijn

Ik zie het zo (maar wie ben ik): er spelen dezelfde teams als vorig seizoen. Mee eens?

Vergelijk de competitieroosters van twee opeenvolgende seizoenen eens met een voetbalcompetitie. In een seizoen spelen de teams daar twee maal tegen elkaar, en bij voorkeur met verwisselde kleuren (stadions) ook nog.

Dat de dammers voor een competitie twee seizoenen uittrekken en tussentijds de balans opmaken en daarna met een schone lei helemaal opnieuw beginnen... ja, zo zijn dammers nu eenmaal....
Maar om jouw vraag te beantwoorden: nee het is geen toeval.

Plaats reactie