Grote gebeurtenissen werpen hun schaduw vooruit

Suggesties, ideeën, visies, e.d.
Gesloten
Jac
Contacteer:

Grote gebeurtenissen werpen hun schaduw vooruit

Bericht door Jac » 14 juni 2011; 22:15

Inderdaad, werkelijk grote gebeurtenissen werpen hun schaduw negen maanden vooruit. Maar daar gaat deze topic niet over.

Volgend jaar om deze tijd, donderdag 14 juni 2012 dus, zitten de Limburgse dammers ergens in vergadering bijeen. Dat tenminste is op de jaarvergadering van vorige week zonder tegenstemmen besloten: de jaarvergadering van 2012 zal zijn op 14 juni. Hét argument vóór deze verplaatsing was het simpele feit dat één van de 150 Limburgse dammers een fanatiek actief beoefenaar van de vissport is.

Maar er zijn ook binnen de damwereld tientallen passieve sportbeoefenaren. Voor wie het nog niet weet: op 8 juni 2012 gaat het EK voetbal van start (iets waarmee de samenstellers van de concept-damkalender al rekening hadden gehouden!).

Wat doet de Limburgse dambond wanneer op 14 juni de interland Nederland-Duitsland gespeeld wordt op het EK voetbal. Natuurlijk erg voorbarig maar de kans zit erin. Ik ben eens benieuwd hoeveel loze dammertjes/vissertjes er thuis blijven als oranje moet voetballen de 14e (als ze zich kwalificeren uiteraard). Gaan we dan toch weer schuiven naar de 7e? :D Of hanteren we ook in dat geval de slogan: afgesproken is afgesproken?

Jac
Contacteer:

Re: Grote gebeurtenissen werpen hun schaduw vooruit

Bericht door Jac » 14 juni 2011; 22:38

Voor degenen die mijn beweringen met bewijzen gestaafd willen zien: op http://nl.wikipedia.org/wiki/Europees_k ... etbal_2012 staat het nog niet van landennamen voorziene wedstrijdschema (behoudens die van de beide organiserende landen).

robaartsen
Contacteer:

Bericht door robaartsen » 14 juni 2011; 23:44

Omdat mijn mening is dat vissen een dieronvriendelijke sport is, maar ik toch niet vies ben een haring .... wil ik mijn hobby ook even bekend maken via dit forum .... nou ja, dit is in ieder geval zeker dammen. Maar heb genoeg argumenten om 14 juni niet door te laten gaan.

Dus even lopen googelen op "14 juni 2012". Je komt toch wel bijzondere dingen tegen.

Wisten jullie dat er een herschepping van de wereld zal plaats vinden op deze dag, de Homo Core zal de Homo Sapiens vervangen? Echt waar ... jammer, dat het niet de Homo Damiens zal zijn :-)
http://www.33mm.eu/2012/2012bb.htm

Ik heb vroeger Saturday Night Fever gezien in mijn tienerjaren, was eeen fan van disco ... wil ik echt niet missen ;-)
http://www.concertagenda.nl/agenda/14-juni-2012/

2 december weten wij meer:
http://www.oranjecamping.nl/EK_2012/speelschema_ek2012

Nou ja .. om even op de zaken vooruit te lopen, wie komt er te overlijden op 14 juni 2012?
http://www.sterfdatum.nl/?calendar=1&year=2012&month=5

Genoeg onzinnige redenen om een jaarvergadering te verplaatsen, ik kan me helemaal vinden in de argumenten van Jac.

Jac
Contacteer:

Bericht door Jac » 17 juni 2011; 20:31

Jaarvergadering 2012 toch op donderdag 7 juni 2012

Damvriend(inn)en

Vorige week donderdag hebben we argeloos ingestemd met het ter vergadering gedane voorstel om de jaarvergadering 2012 te verplaatsen van 7 naar 14 juni 2012.

Zoals uit de door mij aangezwengelde topic op het forum van de PLDB-website blijkt is deze verplaatsing niet de meest ideale.

Ook al mocht het Nederlands elftal niet hoeven aantreden op die 14e juni, feit blijft dat er die avond toch voetbal op tv is. Welke landen elkaars bloedvijanden gaan worden is op dit moment nog ongewis (en waarschijnlijk alleen nog maar bekend bij de UEFA-bobo’s die de zg. loting programmeren). Zelfs in het geval er twee onbeduidende landen die avond tegenover elkaar in het veld staan, dan nog zorgen de diverse media er wel voor dat er zoveel aandacht naar dat duel uitgaat dat zelfs de meest passieve (voetbal)liefhebber wel moet (klemtoon op moet) gaan kijken. Dat geldt dus ook voor de leden van onze dambond. Een al een jaar van tevoren vastgestelde ledenvergadering van de dambond kan daar, zo vrees ik, weinig aan veranderen.

Bij de vergadering van vorige week was 62,5% van de Limburgse verenigingen vertegenwoordigd, samen goed voor 64,8% van het maximaal aantal uit te brengen stemmen. Bij gelijkblijvend ledental zullen die percentages bij lange na niet gehaald worden als er vergaderd gaat worden op een dag waarop Koning Voetbal de baas is geworden.

Ik stel jullie dan ook voor om de door het bestuur oorspronkelijk voorgestelde datum van 7 juni 2012 aan te houden voor de jaarvergadering van de PLDB.

Hetwelk bij deze is vastgesteld!!

(Discussie over dit onderwerp is hiermee gesloten)

Jac
Contacteer:

Bericht door Jac » 17 juni 2011; 20:32

Discussie gesloten.

Gesloten