snijbrands schreef:Alvast een voorproefje op wat techniek : http://www.harryvelraeds.org. Kies dan de dampagina........... Veel leesplezier en voor reacties houd ik me aanbevolen!
===> Damrubriek Limburger/LD 22-11-2007snijbrands schreef:Leuk dat Paul Nitsch zo'n opmerkzame lezer is en wel aandacht besteedt aan de techniek van het LK! Zijn rubriek vandaag in het LD laat in ieder geval zien dat mijn idee over de partij Verton - Hermans correct was. Hopelijk wordt de rubriek gescand door Hanco Elenbaas en gepubliceerd op zijn forum. Lezen jongens! En ......... schrijf zelf ook eens wat, of reageer op zijn minst eens.
Hoewel ik wellicht wat makkelijker stond heb ik slechts op één moment in de partij (na een foutieve zet van Valère) de winst gemist, ik snap trouwens niet waarom ik dat niet gezien heb...
Inderdaad zijn er helaas maar enkele mensen die af en toe wat techniek op het forum zetten. Jammer! Als het zelf plaatsen teveel moeite is, stuur het dan desnoods naar fragmenten@pldb.nl.
Enkele diagrammetjes:
H. Velraeds - G. Schoenmakers
Na (18-23??) volgde 28-22!! en Gijs kon direct opgeven. Jammer, want Harry en Gijs hadden er vast en zeker nog een hele interessante pot van gemaakt.
W. Maertzdorf - P. Bronstring
Na (14-19?) liet zwart zich verrassen door 34-30!!, 27-22, 28-22, 26x17 (11x22), 39-33 43x3. De volgende ronde is Peter mijn tegenstander, ik speelde één keer eerder tegen hem, toen wist ik met een zetje te winnen (klik hier, zie eerste diagram).
B. Verton - V. Hermans
Na (13-18?) verzuimde ik winst met 27-22! (18x27) 31x22 waarna de dreiging 33-29 niet meer te pareren valt. Juist vanwege dit soort manoeuvres bouw je zo'n soort stand op, maar dan moet je als het zover is natuurlijk wel even goed doorrekenen...